När vi samlar in uppgifter om en person så måste vi informera personen i fråga. I enlighet med dataskyddsförordningenmåste vi tala om att vi samlar in personuppgifter, vilka uppgifter det handlar om och varför vi gör det.
Vi kommer enbart att lämna vidare uppgifterna vi samlar in till företag relaterade till verksamheten Imega System AB bedriver.
Detta innebär vanligtvis att vi lagrar kunddata ni överlämnar i det här formuläret i molnet där vi sköter fakturering till slutkund.
Vi använder även överlämnad information från detta formulär för att göra beställningar hos KO i Stadsnäten. Detta innebär Teracom, Dundernet och IT Norrbotten.
Imega System AB är ansvarig för överlämnade personuppgifter och hanteras av oss själva. Vid frågor och korrigeringar kan ni nå oss på e-post system@imega.nu och genom telefon på 0970800575
Uppgifterna samlas in för att kunna ansluta kunden korrekt och för att kunna skicka faktura till slutkund (för att uppfylla avtal med kund).
Vi sparar kunduppgifter maximalt ett år från att relationen till kunden avslutats.
Kunden har rätt att kontakta oss för att korrigera sina uppgifter eller avsluta sitt avtal och få sina uppgifter borttagna. Kund har även rätt att begära ett registerutdrag för att kontrollera vilken information som finns registrerad om sig.
Imega System AB är skyldiga att rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.